Urban Jungle Bloggers . Kitchen Greens

Hello, thank you for stepping by!

Urban Jungle Blogger oprichters Judith en Igor kwamen deze maand met het onderwerp Kitchen Greens. Je kunt hier en hier zien hoe hun eigen keukenjungle eruit ziet. Ik vond het leuk om te lezen hoe Igor in zijn kitchenette waar geen daglicht komt, toch hele mooie foto's maakte en ook om te zien hoe Judith aan die gave mintgroene krat kwam.

Urban Jungle Bloggers - founders Judith & Igor came for this month up with the topic Kitchen Greens. You can check here and here how their own kitchen jungle looks like. I really enjoyed reading about Igors kitchenette, where he managed to make really nice pictures in a no daylight situation! And Judith has put plants in a mint green crate...very funny how she got it. 




Terug naar mijn eigen keuken. Een paar posts geleden was mijn keuken nog in kerstsfeer en had ik het over met Flexa expert geverfde wand. Nu, een paar weken later ziet het er iets anders uit. De muur niet, maar de keuken is ontkerst en ik heb zoals wel vaker weer even geschoven met potten, pannen, borden en plantjes. Ik vind de geur van verse kruiden altijd heerlijk. Het mandje scoorde ik eens bij de kringloop en nu pronkt het op het aanrecht. En wat vind je van de artisjokken, kunstwerken zijn het, toch? Eerlijk gezegd kocht ik ze ook echt voor de looks. Moet nog even uitvinden wat ik er mee kan maken. Dus als je een tip hebt...

But back to my own kitchen...A few posts ago you could read already about my kitchen and you saw it in a kind of Christmasmood. The wall was freshly painted in Indrustrial Grey with Flexa Expert paint. Now, a few weeks later it looks a bit different, not the wall, but I love to change so now and then, replacing plates, pots, pans and plants... In our kitchen i love the smell of fresh herbs and the look of nice vegetables and/or fruits. Have to admit, the artichokes are bought for their looks. Need to find out what i can make with them...any suggestions?
 They are ART, aren't they? 




Nagenoeg dezelfde foto als onderstaande, postte ik al in die keukenpost van laatst. Deze verzameling staat op de afzuigkap, geen veranderingen hier.
Showed almost the same picture as the next one earlier in my blogpost about the grey painted wall. No changes here...




Daar kon je ook zien dat er normaal in de rechterhoek een vaas staat. Omdat de keuken open is, wil ik em zo huiselijk en gezellig mogelijk houden. Vanwege het keukenthema heb ik in plaats van de vaas met bloemen een yucca in groot blik neergezet, vergezeld van de fijne koffiebonenmaler en een paar miniplantjes die verplant moesten worden. 

Normally this corner has a vase with flowers, but in Kitchen terms there's a can now with a Yucca next to my favorite grinder and a few tiny planties that need a bigger pot. 







De kleine pilea stekjes kreeg ik via instagram. Ze doen het hartstikke goed Gertrud :)) Omdat het zo koud was buiten bracht ik de potgrond naar de keuken en kregen de stekjes en miniplantjes een grotere pot. 

My baby pileas, first together in this small pot, got themselves each another, 'bigger' space, and since it was too cold to work outside, i took the potting soil to our kitchen and activated my fingers to be green. 




Wil je meedoen met jouw keukengroen? Lees hier meer over de Urban Jungle Bloggers en misschien zie ik je daar :)) Fijn weekend!  

Want to join and show your kitchen greens? You can read more about the Urban Jungle Bloggers 'movement' here. Would be nice to meet you there as well. 

Have a nice and planty weekend! 


xxYz


Reacties

  1. Lieve Yz
    Wat ziet het er gezellig uit. Als je de artisjokken lang laat liggen komen er prachtige paarse bloemen uit. Echt schitterend. Deden wij altijd in Oleron. Fijne dag.
    Liefs Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel weer voor je reactie Nienke, lief. En ja, dat weet ik nog heel goed, die mooie artisjokken bij jullie op Oleron! xxx

      Verwijderen
  2. Ziet er gezellig uit in je keuken Yz. Fijn zo'n mooie strak geverfde muur als basis, je planten komen zo nog mooier uit. Tot snel :)). X Mai

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx Mai, als je tijd hebt kom je maar weer eens een bakkie doen ;)) Fijne week! xx

      Verwijderen
  3. Wat mooi toch weer!
    Wij eten de artisjokken altijd op. Puntjes van de bloemblaadjes knippen, steel eraf snijden. Schijfje citroen met keukentouw onder op de steelaanzet binden. 20/30 minuten koken in water met zout en witte wijnazijn.
    Poosje omgekeerd laten uitlekken.Dan lekker blaadje voor blaadje het onderste vlezige stukje opsnoepen, eventueel met een lekker zelfgemaakt (dragon)mayonaise dipje. Bij het hart aangekomen het hooi eraf pulken, en dan het hart lekker op peuzelen.
    Ben benieuwd hoe je Pilea het gaat doen, staat ook hooggenoteerd op mijn verlanglijst.
    Groene groet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie Ellis, en dank voor je recept. Als mijn Pilea's ooit aan stekjes toe zijn dan zal ik aan je denken! x

      Verwijderen

Een reactie posten